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Le développeur Robz8 vient d'actualiser NDS-Bootstrap en v0.6.0, comme vous le savez il est possible depuis quelques mois de charger des jeux NDS depuis une carte SD, sans linker.

Cela s'appuie sur TWLoader mais surtout sur BootStrap sur lequel il a fait des progrès importants. Les jeux qui font moins de 28 Mo sont désormais chargés dans la Ram et fonctionneront correctement, à pleine vitesse.
Ce sera le cas pour Super Mario 64 DS, Super Mario Bros, Mario Kart DS, Super Princess Peach, Bomberman, Yoshi Touch & Go, ou encore Mega Man Battle Network 5.

Avec la v0.6.0, les jeux de plus de 28 Mo fonctionneront plus rapidement, et désormais l'infrarouge fonctionne quand une cartouche avec IR est insérée, là encore c'est un avantage de ne pas avoir besoin de linker.
Un cache dynamique a été implémenté pour la plupart des jeux et la taille maximale du cache RAM a été augmentée jusqu'à 24 Mo, elle débute pour rappel à partir de 8 Mo. Pour que certains jeux fonctionnent à nouveau, le DSi WRAM de 496 Ko est utilisé pour la mise en cache mais tout n'est pas encore parfait de ce côté là vous pourriez rencontrer des bugs.
Warning for 3DS users: Be careful with leaving cards in slot-1. If the save patch fails, you will lose your save data should the chip type match.
Important: For nds-bootstrap to work, make sure your SD card is formatted to FAT32 with 32kb cluster/allocation size.
For homebrew compatibility, check v0.5.1b.
Bootstrap path: "sd:/_nds/release-bootstrap.nds"
NOTE: This release is currently for 3DS/2DS only.
What's new?
For a list of games working, please scroll down.
Dynamic caching implemented for most games.
Near cart speeds have been achieved for games above 28MB!
Want to return to the ROM selection menu of bootstrap's GUI frontend? No problem! Use the L+R+DOWN+B button combination to return to SRLoader (if CIA is installed)!
We now have an advantage over flashcarts! For games that use infrared, a cart containing IR is needed.
Thanks to the discovery of allowing 32MB RAM size in TWL_FIRM, we've achieved the following:
Total RAM cache size has been increased from 8MB to 24MB.
Most games that are 28MB or below (with padding trimmed out) will now be loaded into RAM, and will have definitive cart speeds!
Examples are Super Mario 64 DS, New Super Mario Bros., Mario Kart DS, Super Princess Peach, Bomberman, Yoshi Touch & Go, MMBN5 Double Team DS, etc.
Manual trimming is optional, as nds-bootstrap will load it into RAM, with the padding trimmed out.
Bug fixes
To get a few games listed below, working again, DSi WRAM is used for caching (total: 496KB).
Games now working
Mario Party DS (thanks to @shutterbug2000)
Pokemon Platinum (thanks to @shutterbug2000)
Pokemon HeartGold & SoulSilver (thanks to @shutterbug2000)
The World Ends with You (USA version) (thanks to @shutterbug2000)
and some others...
Games now working again
Ace Attorney Investigations - Miles Edgeworth (fixed by using DSi WRAM for caching)
Bomberman
MegaMan Zero Collection (fixed by using DSi WRAM for caching)
Professor Layton and the Curious Village
Yoshi Touch & Go
and maybe some others...
Known bugs
Since the v0.5.x releases, The USA/JAP/EUR versions of Metroid Prime Hunters does not work, and only the KOR version works.
If a cart is inserted, when waking up from sleep mode, Mario Party DS's sound is muted, until reboot.
In The World Ends with You, it may crash during a tutorial.
[HIDETREPLYHANKS=1]Téléchargement : NDS BootStrap v0.6.0[/HIDETREPLYHANKS]